GENT GRAN (65 anys o més)
En què et pot ajudar l'Oficina local i comarcal d'habitatge de Banyoles i Comarca?
Qui la pot sol·licitar:
- Persones de 65 anys o més en data 26/02/2024, que siguin titulars d’un contracte de lloguer, habitació o cessió d’ús que constitueixi el seu domicili habitual i permanent al territori de Catalunya, i compleixin el requisits de la convocatòria.
Import màxim del lloguer
- Preu mensual per habitatge 650 € i per habitació 350 €
- Famílies monoparentals, nombroses i unitats de convivència amb algun membre amb discapacitat i barem de mobilitat favorable 900€.
Termini per presentar les sol·licituds
- Des del 27/2/2024 a les 9:00 fins al 27/3/2024 a les 15:00
Documentació necessària
- DNI/NIE vigent de totes les persones empadronades a l’habitatge
- Llibre de família, si s’escau
- Volant de convivència, en el cas de no residir al municipi de Banyoles
- Contracte lloguer i tots els rebuts pagats de l’any en curs
- Sol·licitud signada, juntament amb el full de transferència bancària normalitzat, o document equivalent (certificat titularitat), a nom de la persona sol·licitant
- Carnet família monoparental i/o nombrosa, certificat de discapacitat (si s’escau)
Com sol·licitar-la:
https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-lloguer-gent-gran/
o presencialment demanant cita prèvia a www.banyoles.cat o trucant al 972 58 48 16
____________________________________________________________________________________
- Regidor: Jordi Congost
- Ubicació: Passeig de la Indústria, 25
- Telèfon: 972 58 48 16
- A/e: habitatge@ajbanyoles.org
DESCRIPCIÓ DEL SERVEI
L'objectiu de l'Oficina es gestionar i intentar facilitar tots els tràmits referents a l'habitatge dins de l'àmbit del municipi de Banyoles i Comarcal del Pla de l'Estany.
1- PROGRAMES SOCIALS PER MANTENIR I EVITAR LA PÈRDUA DE L'HABITATGE
1.1 Prestacions per al pagament del lloguer
Poden accedir a aquestes prestacions les persones següents:
a) Per a renovació de la prestació ja atorgada, s'hi poden acollir les persones que ja en van ser beneficiàries a l'exercici 2018.
b) Per a col·lectius específics poden accedir els següents:
- Titulars de contractes de lloguer celebrats a partir de l’1 de novembre de 2018, obtinguts a través de les borses de mediació per al lloguer social, o gestionats per entitats sense ànim de lucre, administracions o entitats públiques, excepte l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
- Beneficiàries de les prestacions econòmiques d’especial urgència, adreçades a persones que han perdut l’habitatge a conseqüència d’un procés de desnonament o d’execució hipotecària, regulades a la Resolució TES/7/2016, de 4 de gener.
- Beneficiàries de les prestacions complementàries per donar continuïtat al pagament del lloguer, regulades a la Resolució esmentada a l’apartat anterior.
1.2. Subvencions per al pagament del lloguer – MITMA
Poden accedir les persones que siguin titulars d'un contracte de lloguer que constitueixi el seu domicili habitual i permanent al territori de Catalunya i compleixin els requisits de la convocatòria.
1.3. Prestacions econòmiques d’urgència especial
Poden accedir persones físiques residents a Catalunya, amb uns ingressos de la unitat de convivència que no superin els límits establerts a la Resolució TES/1969/2019 i que es trobin en risc d’exclusió social residencial per deutes d’impagament de: Rendes de lloguer o quotes hipotecàries i a persones en situacions de pèrdua de l’habitatge.
1.4. Servei d'intermediació en l'àmbit de l'habitatge
Servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació per a persones que tinguin dificultats per afrontar els deutes relacionats amb el seu habitatge habitual, ja siguin deutes en la hipoteca o en el lloguer, o bé que es trobin en altres situacions que suposin la pèrdua de l’habitatge.
2- PROGRAMA DE MEDIACIÓ PER AL LLOGUER SOCIAL
Finalitats: oferir servei de mediació entre persones propietàries d’habitatges buits i possibles llogaters
Avantatges per al propietari:
- Acompanyament gratuït en la redacció i signatura del contracte i en la gestió Avalloguer.
- Assegurança multirisc de l’habitatge.
- Assegurança de caució gratuïta.
- Seguiment del contracte i manteniment de l’habitatge.
- Recerca i selecció del llogater per a l’habitatge.
- Visites de seguiment a l’habitatge durant la vigència del contracte.
- Seguiment del pagament del lloguer.
- Assessorament tècnic i jurídic en matèria d’habitatge.
- Supervisió de la bona convivència dins la comunitat de veïns.
Avantatges al llogater:
- Atenció personal i individualitzada
- Selecció de l’habitatge que s’ajusta més a les característiques del llogater
- Informació i assessorament als llogaters dels seus drets i els seus deures.
- Garantia que l’habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat.
3- PROGRAMES DE PROMOCIÓ I ACCÉS A L’HABIATATGE PROTEGIT
Va dirigit a les persones que vulguin optar a la concessió d'un habitatge amb protecció oficial i compleixin tots els requisits establerts, mitjançant el Registre de Sol·licitants de Protecció Oficial de la Generalitat de Catalunya.
4- PROGRAMES DE REHABILITACIÓ D’HABITATGES
Són subvencions destinades a rehabilitar elements comuns i espais privatius comunitaris d’edificis d’ús residencial, per a obres de conservació, millora de la qualitat i sostenibilitat o per realitzar ajustos raonables en matèria d’accessibilitat. Segons convocatòria.