Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

GENT GRAN (65 anys o més)

En què et pot ajudar l'Oficina local i comarcal d'habitatge de Banyoles i Comarca?


edifici serveis territorials.jpg

    Qui la pot sol·licitar:

    • Persones de 65 anys o més en data 26/02/2024, que siguin titulars d’un contracte de lloguer, habitació o cessió d’ús que constitueixi el seu domicili habitual i permanent al territori de Catalunya, i compleixin el requisits de la convocatòria.

     

    Import màxim del lloguer

    • Preu mensual per habitatge 650 € i per habitació 350 €
    • Famílies monoparentals, nombroses i unitats de convivència amb algun membre amb discapacitat i barem de mobilitat favorable 900€.

     

    Termini per presentar les sol·licituds

    • Des del 27/2/2024 a les 9:00 fins al 27/3/2024 a les 15:00

     

    Documentació necessària

    • DNI/NIE vigent de totes les persones empadronades a l’habitatge
    • Llibre de família, si s’escau
    • Volant de convivència, en el cas de no residir al municipi de Banyoles
    • Contracte lloguer i tots els rebuts pagats de l’any en curs
    • Sol·licitud signada, juntament amb el full de transferència bancària normalitzat, o document equivalent (certificat titularitat), a nom de la persona sol·licitant
    • Carnet família monoparental i/o nombrosa, certificat de discapacitat (si s’escau)

     

    Com sol·licitar-la:

    https://habitatge.gencat.cat/ca/ajuts/ajuts-pagament-habitatge/subvencions-lloguer-gent-gran/

    o presencialment demanant cita prèvia a www.banyoles.cat o trucant al 972 58 48 16

    ____________________________________________________________________________________

    • Regidor: Jordi Congost
    • Ubicació: Passeig de la Indústria, 25
    • Telèfon: 972 58 48 16
    • A/e: habitatge@ajbanyoles.org

    DESCRIPCIÓ DEL SERVEI

    L'objectiu de l'Oficina es gestionar i intentar facilitar tots els tràmits referents a l'habitatge dins de l'àmbit del municipi de Banyoles i Comarcal del Pla de l'Estany.

    1- PROGRAMES SOCIALS PER MANTENIR I EVITAR LA PÈRDUA DE L'HABITATGE 

    1.1 Prestacions per al pagament del lloguer

    Poden accedir a aquestes prestacions les persones següents:

    a) Per a renovació de la prestació ja atorgada, s'hi poden acollir les persones que ja en van ser beneficiàries a l'exercici 2018.

    b) Per a col·lectius específics poden accedir els següents:

    1. Titulars de contractes de lloguer celebrats a partir de l’1 de novembre de 2018, obtinguts a través de les borses de mediació per al lloguer social, o gestionats per entitats sense ànim de lucre, administracions o entitats públiques, excepte l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
    2. Beneficiàries de les prestacions econòmiques d’especial urgència, adreçades a persones que han perdut l’habitatge a conseqüència d’un procés de desnonament o d’execució hipotecària, regulades a la Resolució TES/7/2016, de 4 de gener.
    3. Beneficiàries de les prestacions complementàries per donar continuïtat al pagament del lloguer, regulades a la Resolució esmentada a l’apartat anterior.

    1.2. Subvencions per al pagament del lloguer – MITMA

    Poden accedir les persones que siguin titulars d'un contracte de lloguer que constitueixi el seu domicili habitual i permanent al territori de Catalunya i compleixin els requisits de la convocatòria.

    1.3. Prestacions econòmiques d’urgència especial

    Poden accedir persones físiques residents a Catalunya, amb uns ingressos de la unitat de convivència que no superin els límits establerts a la Resolució TES/1969/2019 i que es trobin en risc d’exclusió social residencial per deutes d’impagament de: Rendes de lloguer o quotes hipotecàries i a persones en situacions de pèrdua de l’habitatge.

    1.4. Servei d'intermediació en l'àmbit de l'habitatge

    Servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació per a persones que tinguin dificultats per afrontar els deutes relacionats amb el seu habitatge habitual, ja siguin deutes en la hipoteca o en el lloguer, o bé que es trobin en altres situacions que suposin la pèrdua de l’habitatge.

    2- PROGRAMA DE MEDIACIÓ PER AL LLOGUER SOCIAL

    Finalitats: oferir servei de mediació entre persones propietàries d’habitatges buits i possibles llogaters

    Avantatges per al propietari:

    • Acompanyament gratuït en la redacció i signatura del contracte i en la gestió Avalloguer.
    • Assegurança multirisc de l’habitatge.
    • Assegurança de caució gratuïta.
    • Seguiment del contracte i manteniment de l’habitatge.
    • Recerca i selecció del llogater per a l’habitatge.
    • Visites de seguiment a l’habitatge durant la vigència del contracte.
    • Seguiment del pagament del lloguer.
    • Assessorament tècnic i jurídic en matèria d’habitatge.
    • Supervisió de la bona convivència dins la comunitat de veïns.

    Avantatges al llogater:

    • Atenció personal i individualitzada
    • Selecció de l’habitatge que s’ajusta més a les característiques del llogater
    • Informació i assessorament als llogaters dels seus drets i els seus deures.
    • Garantia que l’habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat.

    3- PROGRAMES DE PROMOCIÓ I ACCÉS A L’HABIATATGE PROTEGIT

    Va dirigit a les persones que vulguin optar a la concessió d'un habitatge amb protecció oficial i compleixin tots els requisits establerts, mitjançant el Registre de Sol·licitants de Protecció Oficial de la Generalitat de Catalunya.

    4- PROGRAMES DE REHABILITACIÓ D’HABITATGES

    Són subvencions destinades a rehabilitar elements comuns i espais privatius comunitaris d’edificis d’ús residencial, per a obres de conservació, millora de la qualitat i sostenibilitat o per realitzar ajustos raonables en matèria d’accessibilitat. Segons convocatòria.