Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Banyoles posa en marxa un nou producte turístic: “Banyoles Dolça”

L’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Banyoles posa en marxa el producte turístic “Banyoles Dolça” que s’emmarca en l’actuació número 17 – Ruta Dolça del PSTD Banyoles, Ciutat de l’Aigua. Una iniciativa dotada amb 30.000 euros, i finançada pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – NextGenerationEU-

dimecres 09 abril 2025

A partir d’aquesta Setmana Santa de 2025, tant residents com visitants poden gaudir d’una experiència turística i gastronòmica completa per a conèixer de primera mà els establiments locals i els dolços més característics de la ciutat a través d’un nou producte turístic: “Banyoles Dolça”.

Anna Tarafa, regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Banyoles ha destacat que “s’ha plantejat un producte turístic que va més enllà d’una ruta dolça. Si bé l’eix central de l’actuació és un itinerari dolç, el projecte preveu també la participació de la restauració local i la incorporació de visites guiades i activitats dolces”.

Pel que fa a l’itinerari dolç, hi participen 13 establiments de la ciutat, amb un producte dolç elaborat per cada un d’ells, i que són els que apareixen en el fulletó de la ruta dolça. A més a més, per fomentar l’itinerari i el tastet dels productes dolços es complementa el fulletó amb un passaport de tast que es podrà obtenir tant a l’Oficina de Turisme com als establiments adherits. Totes les persones que completin l’itinerari, o la meitat del mateix, tindran l’oportunitat d’obtenir algun obsequi i participar en diferents sorteigs que es fan amb col·laboració amb l’Associació Banyoles Comerç i Turisme.

Amb aquesta campanya, l’Ajuntament de Banyoles reafirma el seu compromís amb la dinamització del teixit productiu local i la promoció del patrimoni gastronòmic de la ciutat, impulsant iniciatives que fomenten el consum de proximitat i el suport als establiments tradicionals.

La campanya “Banyoles Dolça” no només posa en valor la riquesa i singularitat dels establiments i productes típics del municipi, sinó que també contribueix a reforçar la identitat de la ciutat com a atractiu turístic.