Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més del 70% de les consultes a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Banyoles són amb cita prèvia

Durant tot l’any passat es van atendre prop de 10.000 consultes, 7.600 de les quals van ser amb cita prèvia

dijous 10 febrer 2022

Més del 70% de les consultes ateses durant l’any passat a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament de Banyoles van ser amb cita prèvia. L’OAC va atendre durant el 2021 un total de 9.891 consultes, de les quals 7.632 van ser amb cita prèvia. 

Des de la pandèmia, l’Ajuntament de Banyoles va potenciar l’atenció a la ciutadania a través de cites prèvies amb l’objectiu d’evitar l’acumulació de persones a l’Oficina d’Atenció Ciutadana i, per tant, reduir el risc de contagi. En el cas de demanar cita prèvia, habitualment s’obté cita per a l’endemà, tot i que si es tracta d’una qüestió d’urgència també s’atén la persona sense cita. 

Per mesos, el març i l’octubre amb més de 700 cites prèvies cadascun són els mesos en què es van donar més cites prèvies. Pel que fa a les atencions, durant el mes de març es van registrar més d’un miler de consultes a l’OAC, mentre que l’octubre, el segon mes amb més atencions, se’n van atendre 960. 

La regidora de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles, Clàudia Massó, ha agraït “la bona resposta de la ciutadania a la introducció de la cita prèvia a l’hora de fer els seus tràmits amb l’ajuntament“ i ha afegit que “des del govern municipal continuarem treballant per facilitar els tràmits de la ciutadania amb l’administració”. 

Del total d’atencions, cal destacar que en 386 casos els ciutadans no es van presentar a la cita, tot i que havien reservat hora per fer un tràmit a l’ajuntament, el que representa un 4% del total.

Tipus de tràmits

Pel que fa als tipus de tràmits que es fan presencialment, els que predominen són els relatius al padró d’habitants, com altes o canvis de domicili, i majoritàriament volants d’empadronament o convivència. Amb l’entrada en vigor de la nova Llei de Procediment Administratiu, que obliga a la tramitació electrònica a les persones jurídiques i altres obligats, els tràmits presencials com permisos d’obres, ocupacions de via pública, registre de documents i altres, s’han vist disminuïts en relació als anys anteriors. 

La venda presencial d’entrades de teatre o espectacles musicals també ha baixat perquè la majoria de ciutadans opta per fer la compra a través de la pàgina web de Cultura Banyoles. 

Per contra l’atenció telefònica que va augmentar molt durant els temps del confinament, ha continuat essent molt alta. 

Els ciutadans poden demanar cita prèvia per fer tràmits amb l’ajuntament a través del web municipal (www.banyoles.cat), a través de la nova app municipal Banyoles, així com telefònicament.