Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La tercera edició de la iniciativa «Beu-te el museu» uneix dotze cellers i dotze museus de la demarcació de Girona i assoleix el 96 % d’ocupació

En la tercera edició de «Beu-te el museu» hi van participar dotze museus i dotze cellers de la demarcació de Girona, que van programar activitats que combinaven visites amb tastos de vins de la DO Empordà durant els caps de setmana del mes d’octubre.

dimecres 30 octubre 2024

La proposta posava de manifest la interrelació dels espais museístics amb el món i sector vitivinícola local i va donar com a resultat la creació d’una proposta turística inèdita, combinada i vivencial. Per part del sector cultural, en les activitats hi participaven el Museu de la Pesca, el Castell Gala - Salvador Dalí, el Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Empúries, el Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Ullastret, el Museu d’Arqueologia de Catalunya de Girona, el Terracotta Museu de Ceràmica, el Museu del Cinema, la Canònica de Vilabertran, el Museu de la Mediterrània, la Casa Natal de Salvador Dalí, el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols i el Museu Rural de Vilademuls (els cinc darrers són noves adhesions de l’edició). Per part del sector vitivinícola, els cellers de la DO Empordà que hi participaven eren Perelada, Vinyes d’Olivardots, Espelt Viticultors, Pere Guardiola, Mas Llunes, La Vinyeta, Martí Fabra, Vinyes dels Aspres, Oliveda, Arché Pagès, Clos d’Agon i Mas Pòlit (els quatre darrers, incorporats recentment a l’activitat). 

La tercera edició de «Beu-te el museu» va registrar 292 participants, la majoria d’ells procedents de les comarques gironines i l’àrea metropolitana de Barcelona, i va assolir el 96 % d’ocupació en les dotze activitats programades dins del cicle. 

La iniciativa va ser impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, des dels clubs de màrqueting de Cultura i Identitat i la Ruta del Vi DO Empordà, per promocionar de manera combinada l’oferta museística i l’enoturisme de la destinació de la Costa Brava entre el públic de proximitat durant la tardor.