Banyoles posa en marxa la creació d’un camí verd a la carretera de Figueres i d’un pas segur a la carretera C-150a
L’actuació donarà solució al creuament de la carretera C-150a amb una proposta que implantarà regulació semafòrica i en millorarà la il·luminació
dijous 20 agost 2026
L’Ajuntament de Banyoles ha iniciat les obres per implantar un camí verd compartit per a ciclistes i vianants i la creació d’un pas segur a través de la carretera C-150a per accedir al Parc de la Draga. L’actuació, que es projecta al lateral nord del tram de la carretera de Figueres, entre la C150a i el carrer Sant Martirià, compta amb un pressupost de 158.510 euros.
Amb objectius com els de proporcionar un pas segur als vianants i ciclistes que creuen la C-150a, reduir la velocitat dels vehicles que accedeixen a la ciutat per aquesta via i connectar el carril bici existent amb el parc de la Draga, entre altres, Banyoles ha posat en marxa la creació d’un camí verd en aquesta zona. El projecte es planteja amb dos eixos principals: d’una banda l’ampliació de la xarxa d’espais per a la circulació de bicicletes del municipi, enllaçant els carrils bici del carrer Sant Martirià i el que comença a la rotonda de la carretera GIP-5121. En paral·lel es planteja un ús compartit per a vianants que ofereixi unes prestacions millors que les actuals en relació a l’accessibilitat.
D’altra banda, el segon eix principal contempla l’eliminació d’una cuneta que actualment transporta aigües pluvials provinents de la carretera GIP-5121 i la seva substitució per un col·lector soterrat que discorre per sota del nou camí verd fins al punt d’entrada a la xarxa de sanejament de pluvials del municipi. Miquel Noguer, alcalde de Banyoles apunta que “aquest canvi té per objectiu evitar les inundacions recurrents en aquesta zona per causa de les aigües que transporta aquesta cuneta que s’eliminarà i les pròpies del pàrquing. L’actuació també inclou la instal·lació semafòrica i de millora de la il·luminació”.
Instal·lació semafòrica per millora la seguretat
El projecte també contempla la instal·lació de semàfors per a vianants i ciclistes al creuament de la vorera i el carril bici per la C-150a, així com un semàfor de preavís en sentit d’accés a Banyoles i també es millorarà la visibilitat de la cruïlla entre el carrer Llibertat, la carretera de Figueres i la pròpia c-150a través de la instal·lació de lluminàries.
Les obres compten amb un termini d’execució de 3 mesos i un pressupost de 158.520 euros.