Banyoles concedeix 163 beques a infants dels casals d’estiu de ‘Lleure per a tothom’
L’Ajuntament de Banyoles inverteix 15.000 euros entre les entitats que gestionen els casals d’estiu del programa ‘Lleure per a tothom’ que administra l’àrea de Joventut. Durant aquestes setmanes s’ha ofert formació als diferents equips de monitoratge dels casals en aspectes relacionats amb la inclusió a la diversitat funcional
dijous 27 juny 2024
En el marc de ‘Lleure per a Tothom’, l’Ajuntament de Banyoles ha concedit un total de 163 beques per a infants que participen en els casals que ofereixen aquest estiu la Coordinadora de Lleure, l’Escola de Natura, el Consell Esportiu, Museus de Banyoles, Un Salt al Circ i l’Escola Municipal de Música de Banyoles.
El programa ‘Lleure per a Tothom’ ha rebut un total de 187 sol·licituds, de les quals 163 s’han resol favorablement, per obtenir una de les beques per assistir a algun dels 10 casals d’estiu que s’ofereixen en el marc d’aquesta proposta compartida entre Ajuntament de Banyoles i les entitats de lleure, educatives i esportives del municipi.
Tots aquests casals es comprometen a fer del lleure un espai obert, participatiu, inclusiu i a l’abast de tothom. En aquest context, també s’ha reforçat l’atenció a la diversitat, i és que a través d’un conveni amb la Fundació Estany, en les darreres setmanes, s’ha estat formant els professionals de suport que, conjuntament amb els diferents equips de monitoratge, treballaran coordinats per assegurar que aquest infants i joves puguin gaudir de les activitats del casal.
Per tercer any consecutiu, TEAcompanyem de Fundació d’Autisme Mas Casadevall oferirà un casal per infants i joves amb autisme, aquest any a l’edifici de ‘El Portal.
Al voltant de 1.400 participants en els casals de ‘Lleure per a Tothom’
En total les 10 propostes incloses en el programa de ‘Lleure per a Tothom’ hi participaran prop de 1.400 infants i joves de Banyoles i el Pla de l’Estany. Els casals els organitzen Museus de Banyoles, l’Escola Municipal de Música i l’Aula de Teatre, la Coordinadora de Lleure, el Consell Esportiu del Pla de l’Estany, Un Salt al Circ, la Fundació Estany, la Fundació Autisme Mas Casadevall i l’Escola de Natura. Cadascú té una temàtica diferent i estan pensats per a diferents edats, des d’I3 fins a 4t d’ESO.