Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Augmenten un 27% els tràmits telemàtics a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Banyoles

El servei va registrar una pujada global d’un 2,7% en el nombre d’atencions durant l’any passat. Es redueixen un 15% els registres presencials a l’OAC

divendres 21 febrer 2020

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Banyoles ha realitzat 22.881 atencions durant el 2019, xifra que suposa un increment del 2,7% respecte al 2018, quan en van ser 22.274. La dada més significativa és l’augment en els tràmits telemàtics a través de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), que han crescut un 27% i han passat de 10.248 a 13.016. Per contra, el registre de documents de forma presencial a la seu física de l’OAC ha disminuït un 15%, de 10.764 serveis a 9.132. Pel que fa a la resta de vies d’atenció, el correu electrònic ha patit una davallada important, de 400 tràmits el 2018 a 105 el 2019, el que suposa una reducció del 74%; també ha baixat l’ús del correu postal (de 755 a 521, un 31% menys), mentre que el fax no ha patit cap variació (107).

La regidora responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, Clàudia Massó, ha destacat que “les dades demostren la consolidació de l’administració electrònica en els tràmits” i ha explicat que “cada vegada més des de la mateixa Oficina s’atenen consultes, principalment telefòniques, per conèixer els tràmits per poder accedir a la seu electrònica”. Clàudia Massó ha afegit que “la nostra previsió és que l’atenció telemàtica continuï creixent els propers anys” i ha recordat que, a partir de l’octubre d’enguany, serà obligatori que les persones jurídiques realitzin els tràmits telemàticament.

L’àrea que registra més atencions és la del padró municipal, amb un total de 8.286, repartides entre els tràmits d’alta, variació, obtenció del volant i padró d’habitants; en segon lloc hi ha les atencions pròpies de l’OAC (4.815), i en tercer, la gestió tributària i tresoreria (1.575). Altres àrees i temes que concentren un nombre destacat d’atencions són habitatge (1.561), urbanisme (986) i la venda d’entrades d’activitats culturals (908).

Els mesos en què s’han atès més tràmits han estat el maig, amb 2.151, l’octubre, amb 2.091 i l’abril, amb 2.056; pel que fa als dies, els dilluns són els dies amb un volum major d’atencions, fins a 5.386, per davant dels dimarts (4.777) i els dimecres (4.524). En la mitjana d’atencions diàries, l’abril és el que presenta una xifra més alta, amb 103, lleugerament superior a la del maig (102) i la del setembre (98). Les atencions es concentren als matins i els migdies: la franja més concorreguda és la d’11 a 12, en què se n’han produït 4.273; la segueixen la de 10 a 11 (3.940) i la de 12 a 1 (3.771).