Banyoles va celebrar dissabte passat una jornada comunitària, que va comptar amb uns 300 participants i que es desenvolupa en el marc del Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (Projecte ICI) que l’Obra Social “la Caixa” desenvolupa en un total de 37 territoris de 31 municipis.
Aquestes trobades apleguen banyolins i banyolines de totes les edats, i també entitats i serveis municipals que s’impliquen en el projecte. L’objectiu és reforçar la convivència, garantir una cohesió social més forta i destacar la diversitat cultural, ètnica, lingüística i religiosa de tota la ciutat.
Construir llaços entre cultures
En la trobada del dissabte a Banyoles es va dur a terme la presentació de l’oferta de casals d’estiu que formen part del projecte municipal de “Lleure per a tothom”. Durant la jornada, els nens i nenes van provar les diferents activitats que s’hi ofereixen, i participar als tallers de teatre, música, jocs tradicionals, activitats esportives, jocs manipulatius i activitats de circ.
Aquesta jornada de caràcter festiu forma part del procés comunitari que impulsa l’Ajuntament de Banyoles, la Fundació Cepaim i l’Obra Social “La Caixa”.
El projecte municipal de “Lleure per a tothom”, més enllà d’un recull de l’oferta de lleure per a infants i joves durant l’estiu, suposa:
Així mateix, sota aquest marc de treball, s’ha iniciat un nou projecte “Barris 10: Joves, salut, esport i convivència” en el que ja s’estan portant a terme activitats de lleure educatiu adreçades a infants i joves. Per a l’estiu es programaran també, com en edicions anteriors, les Activitats Obertes d’Estiu per apropar el lleure a tots els nens i nenes de la ciutat al mateix temps que es potencia la cohesió social als diferents espais de la ciutat, i que es celebrarà duran el més de juliol-agost.
Qui ho ha fet possible?
La celebració de la jornada ha estat possible gràcies a la implicació de les entitats i institucions que formen part del projecte municipal de “Lleure per a tothom”:
Així mateix, també hi ha col·laborat altres entitats que no formen part del projecte però que han participat en l’organització d’aquesta jornada de difusió com són African Dance (Associació Legki Yakaru) o Càritas Arxiprestal del Pla de l’Estany, a banda de la Fundació Cepaim que du a terme el projecte ICI de la ciutat.